Hjemmetræning: Få et skræddersyet hjemmetræningsprogram

Et hjemmetræningsprogram er en rigtig god idé, og har mange fordele. Det kan være lettere og virke mere overskueligt at træne derhjemme, hvis du lever et travlt liv og ikke har mulighed for at besøge dit lokale træningscenter. 

Et hjemmetræningsprogram er simpelt, og noget som du kan udføre hjemme. Du kan træne lige når du vil, og er altså ikke afhængig af dit lokale træningscenter. Der er mange øvelser, som du kan lave derhjemme, og som kræver minimale ressourcer, men selvfølgelig kan du optimere din træning ved at være i besiddelse af noget træningsudstyr. Det kan være en god idé at anskaffe sig håndvægte, og så er du altså godt på vej med din hjemmetræning. 

Hvem kan skræddersy et hjemmetræningsprogram til dig?

Casper Hessellund er personlig træner og kostvejleder, og er den helt rette person til at skræddersy et hjemmetræningsprogram til dig. Han har mange års erfaring i branchen, og har mange uddannelser bag sig indenfor kost og træning, som gør ham yderst kompetent og kvalificeret til at lave et hjemmetræningsprogram til dig. 

Når du kommer på Casper Hessellunds team er du altså i kyndige hænder. Casper Hessellund går meget op i at hjemmetræningsprogrammet er let at gå til for dig, så du kan følge det nøje, så det skal ikke være for let eller for svært, men en mellemting – så opnår du bedst mulige resultat. 

Hvilke slags øvelser kan sådan et hjemmetræningsprogram indeholde?

Et hjemmetræningsprogram kan indeholde mange forskellige øvelser, og der er tre særlige elementer, som går igen, når du får et skræddersyet hjemmetræningsprogram af Casper Hessellund:

  • Frekvens – handler om hvor ofte du træner. Det anbefales at du benytter dig at dit hjemmetræningsprogram 2-4 gange om ugen, og der skal helst være en hviledag imellem hver træning. 
  • Volumen – du opnår de bedste resultater ved at gentage hver øvelse omkring fire gange. 
  • Intensitet – jo tungere din træning er, og jo mere energi du lægger i hver træning – desto bedre resultat opnår du. 

Du kan opnå rigtig fine resultater med de tre ovenstående elementer kombineret med øvelser som:

  • Squat
  • Lunges
  • Armbøjninger
  • Tricepsøvelser
  • Bicepsøvelser
  • Mavebøjninger
  • Planken

Et skræddersyet hjemmetræningsprogram er altså for dig, som ønsker at implementere træningen i din hverdag, som er let at gå til, så du kan få en sundere og mere aktiv hverdag. Det er nemt og enkelt at gøre dit hjemmetræningsprogram til en del af din hverdag, og gøre det til en god vane, som bliver en del af din faste rutine.